Monitoring wizyjny stosowany na terenie Warsztatu Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia „Rodzice Dzieciom” Troski Specjalnej w Marianowie stanowi przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w celu zapewnienie bezpieczeństwa mienia.

§ 1

Regulamin określa zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego na terenie Warsztatu Terapii Zajęciowej, określa prawa podmiotu danych, reguły rejestracji i zapisu informacji oraz sposób ich zabezpieczenia, możliwości udostępniania zgromadzonych danych.

§ 2

1. Administratorem danych osobowych jest Warsztat Terapii Zajęciowej Stowarzyszenia „Rodzice Dzieciom” Troski Specjalnej 18-421 Piątnica, Marianowo 5.

2. Kontakt z Administratorem Danych Osobowych w sprawach związanych z danymi osobowymi przetwarzanymi w systemie monitoringu wizyjnego możliwy za pośrednictwem poczty e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

§ 3

1. Monitoring stosowany jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia w obszarze monitorowanym w oparciu o prawnie usprawiedliwiony cel administratora na podstawie
art. 6 ust. 1 lit. f RODO.

2. Infrastruktura Warsztatu Terapii Zajęciowej w Marianowie objęta monitoringiem wizyjnym to:

a) teren posesji w rejonie wejścia głównego do placówki, elewacja od strony kuchni oraz hol na parterze wewnątrz budynku, w części zajmowanej przez Warsztat;

b) kamery rejestrujące zdarzenia wewnątrz i na zewnątrz budynku w rozdzielczościach umożliwiających identyfikację osób , nr rejestracyjnych, nr ewidencyjnych pojazdów;

c) urządzenia rejestrującego i zapisującego obraz na nośniku fizycznym wraz z okablowaniem;

d) monitor umożliwiający podgląd rejestrowanych zdarzeń.


3. Przy wejściu do budynku umieszcza się tabliczkę z piktogramem kamery oraz następującą klauzulę:

Administratorem systemu monitoringu jest Warsztat Terapii Zajęciowej, 18-421 Piątnica, Marianowo 5.
Monitoring prowadzony jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia w obszarze monitorowanym w oparciu o prawnie usprawiedliwiony cel administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Zapisy z monitoringu przechowywane będą przez okres ok. 20 dni.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
Kontakt z Administratorem drogą elektroniczną e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Regulamin monitoringu wizyjnego jest dostępny na stronie internetowej Warsztatu Terapii Zajęciowej pod adresem: www.nasz-cel.pl, (zakładka Ochrona danych) oraz w biurze placówki.

Przy  kamerach umieszcza się piktogram kamery z napisem „Obiekt monitorowany”.

4. Rejestrator wraz z monitorem znajdują się w gabinecie dyrektora Warsztatu, do którego dostęp mają tylko upoważnione osoby.

5. Odbiorcami danych osobowych w systemie monitoringu wizyjnego są dyrektor oraz upoważniony pracownik Warsztatu Terapii Zajęciowej w Marianowie.

§ 4

1. Dane osobowe w postaci wizerunku zarejestrowanego przez monitoring przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób  przebywających na terenie Warsztatu Terapii Zajęciowej oraz zabezpieczenia mienia na podstawie art. 6 ust 1 pkt f) RODO.

2.  Monitoring wizyjny nie stanowi środka kontroli wykonywania pracy przez pracowników placówki.

3. Nie obejmuje się monitoringiem miejsc, które nie są przeznaczone do wykonywania pracy, w tym pomieszczeń sanitarnych, szatni, stołówek lub palarni.

3. Zapis z systemu monitoringu może być udostępniony jedynie uprawnionym organom w zakresie prowadzonych przez nie czynności prawnych, np. Policji, Sądom, Prokuraturze na ich pisemny wniosek. Nie udostępnia się nagrań osobom fizycznym, ponieważ mogłoby to naruszyć prawa i wolności innych osób trzecich.

§ 5

1. Monitoring funkcjonuje całodobowo.

2. Rejestracji i zapisywaniu na nośniku fizycznym podlega tylko obraz (wizja) z kamer systemu monitoringu.

3. Nie rejestruje się dźwięku (fonii).

4. Okres przechowywania nagrań wynosi maksymalnie 20 dni. Po tym okresie nagrania usuwane są automatycznie poprzez nadpisywanie danych na urządzeniu rejestrującym obraz.

5. W uzasadnionych przypadkach na podstawie wniosków osób fizycznych lub w/w organów, w szczególności, gdy urządzenia monitoringu wizyjnego zarejestrowały zdarzenie związane z naruszeniem bezpieczeństwa osób i mienia, okres przechowywania danych może ulec wydłużeniu o czas niezbędny do zakończenia postępowania, którego przedmiotem jest zdarzenie zarejestrowane przez monitoring wizyjny.

6. Osoba zainteresowana zabezpieczeniem danych z monitoringu na potrzeby przyszłego postępowania może zwrócić się pisemnie do Administratora z prośbą o ich zabezpieczenie przed usunięciem po upływie standardowego okresu ich przechowywania. Wniosek należy złożyć w biurze Warsztatu Terapii Zajęciowej, w terminie do 19 dni licząc od dnia, w którym zdarzenie mogło zostać zarejestrowane przez monitoring wizyjny. Wnioski złożone po tym terminie mogą nie gwarantować zabezpieczenia obrazu ze względu na jego możliwe usunięcie z rejestratora.

7. Wniosek musi zawierać datę i miejsce oraz przybliżony czas zdarzenia. W przeciwnym razie nie będzie możliwości odnalezienia właściwego obrazu.

8. Mogą występować nieznaczne różnice między czasem rzeczywistym, a czasem uwidocznionym na materiale z monitoringu ponieważ system nie jest synchronizowany z zewnętrznym źródłem czasu.

§ 6

1. Administrator sporządza kopię nagrania z monitoringu wizyjnego za okres, którego dotyczy wniosek osoby zainteresowanej oraz oznacza ją w sposób trwały następującymi danymi:

a) numer porządkowy kopii;

b) źródło danych, np.: kamera przed wejściem;

c) okres, którego dotyczy nagranie;

d) data wykonania kopii;

e) dane osoby, która sporządziła kopię.

2. Kopia przechowywana jest w zamkniętym i specjalnie do tego przystosowanym miejscu.

3. Kopia nagrania podlega zaewidencjonowaniu w rejestrze kopii z monitoringu wizyjnego sporządzonym na wniosek osoby zainteresowanej. Rejestr zawiera następujące informacje:

a) numer porządkowy kopii;

b) źródło danych, np.: kamera przed wejściem;

c) okres, którego dotyczy nagranie;

d) data wykonania kopii;

e) dane osoby, która sporządziła kopię;

f) podpis osoby, która sporządziła kopię;

g) informacje o udostępnieniu lub zniszczeniu kopii.

4. Kopia stworzona na pisemny wniosek osoby zainteresowanej zostaje zabezpieczona na okres nie dłuższy niż 4 miesiące i udostępniana jest jedynie uprawnionym instytucjom, np.: Policji. W przypadku bezczynności uprawnionych instytucji przez okres 4 miesięcy kopia podlega fizycznemu zniszczeniu. Przedłużenie okresu przechowywania kopii wymaga złożenia kolejnego wniosku (§ 5 pkt. 6 regulaminu) przez osobę zainteresowaną.

§ 7

Osoby, które mają wgląd w obraz zarejestrowany przez monitoring wizyjny zobowiązane są do przestrzegania przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych, a ich uprawnienie dostępu do tych danych wymaga nadania wyraźnego upoważnienia przez Administratora. Większość osób utrwalonych na monitoringu może być niemożliwa do zidentyfikowania przez Administratora, a jedynie przez uprawnione organy np.: Policję.

§ 8

Obowiązek informacyjny względem osób, których dane osobowe mogą zostać utrwalone na monitoringu jest realizowany za pośrednictwem tablicy informacyjnej przy wejściu do budynku i strony internetowej Warsztatu Terapii Zajęciowej (adres www.nasz-cel.pl, (zakładka Ochrona Danych) w związku z art. 14 ust.5 pkt. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

§ 9

Każda osoba ma prawo do żądania sprostowania danych, gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym, a nadto w przypadkach przewidzianych prawem do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Wnioski w tych sprawach należy kierować do Administratora.

§ 10

Każda osoba ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego.

§ 11


Regulamin wchodzi w życie z dniem 24 maja 2018 roku.